Dzięki wysokiej jakości obiektom drzew oraz ludzi, bardziej realistycznemu oświetleniu oraz nowym opcjom prezentacji i opisywania projektu, szybka i łatwa wizualizacja architektoniczna w czasie rzeczywistym zyskuje zupełnie nowy wymiar.
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
+Udoskonalone oświetlenie i rendering
Ulepszone cienie i oświetlenie fizyczne
Nowa metoda globalnego oświetlenia (SSGI) do dynamicznego oświetlenia pośredniego, a także ustawienia oświetlenia bazowego i cieni lepiej dopasowują się do oświetlenia fizycznego, oferując tym samym znacznie wyższą jakość końcowych wizualizacji.
Fizyczne niebo
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Nowy, fizyczny model atmosferyczny słońca i nieba, umożliwia tworzenie bardziej realistycznych i dokładnych renderingów zewnętrznych w różnych miejscach, porach roku i o różnych porach dnia, w tym o zachodzie słońca.
Światła powierzchniowe
Nowa funkcja światła powierzchniowego precyzyjnie symuluje emisję światła z dużych powierzchni, takich jak panele sufitowe lub duże okna, które wypełniają przestrzeń światłem rozproszonym.
Światła objętościowe
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Nowa opcja Haze na światłach rozproszonych i punktowych pozwala na tworzenie efektu promieni świetlnych widocznych przez unoszące się w powietrzu cząsteczki, takie jak mgła, pył czy dym.
Kinowa głębia ostrości
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Efekt głębi ostrości w Twinmotion naśladuje efekt prawdziwej kamery, z ulepszoną jakością renderingu, nową kontrolą odległości oraz autofokusem.
+Ulepszony system roślinności
Wysokiej jakości drzewa
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Nowy zestaw drzew w wysokiej rozdzielczości przygotowany w znanym modelerze roślin 3D Xfrog. Każde drzewo, które ma kilka razy więcej wielokątów niż w poprzednich wersjach, występuje w trzech różnych fazach wzrostu i czterech porach roku. Rozdzielczość tekstur materiałów została zwiększona, a nowy dwustronny shader z rozproszeniem podpowierzchniowym oddaje efekt filtrowania światła przez liście. Efekty wiatru dla roślin są obecnie symulowane na poziomie pojedynczych liści.
Wysokiej jakości roślinność
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Wiele modeli roślin zostało zastąpionych przez wysokiej jakości obiekty Quixel Megascans, w tym wszystkie krzewy.
Wzrost roślinności
Architekci i projektanci mogą teraz sprawdzić, w jaki sposób roślinność wpłynie na projekt architektoniczny w miarę jej rozwoju od pierwszego zasadzenia, kilka lat później, aż do osiągnięcia dojrzałości. Nowy suwak wzrostu skaluje pomiędzy trzema podanymi etapami wzrostu drzew, które są prezentowane poprzez jeden inteligentny obiekt.
Rozproszenie roślinności
Oprócz nanoszenia roślinności za pomocą pędzla, nowe narzędzie umożliwia automatyczne rozrzucenie roślinności na wybraną geometrię, np. Siatkę terenu, na dachy lub w szczelinach między kostką brukową.
Nowe opcje konfiguracji trawy
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Teraz można zmienić wygląd trawników, pól i ogrodów, modyfikując opcje dotyczące wielkości, odcienia i suchości trawy, wpływu wiatru, znacznie zwiększając liczbę możliwych zmian.
Ulepszone wstawianie roślinności
Możesz teraz edytować gęstość roślinności i inne parametry po jej wstawieniu za pomocą narzędzia Vegetation Paint. Przyspiesza to proces wstawiania zróżnicowanej roślinności i umożliwia uzyskanie pożądanego efektu pracy bez konieczności rozpoczynania czynności od zera. System warstwowy pozwala na ukrywanie i odkrywanie roślinności w celu lepszego zarządzania złożonością sceny.
+Wiernie odwzorowani ludzie
Bardziej realistyczne ludzkie postacie
Wszystkie poprzednie animowane postaci 3D w Twinmotion zostały zastąpione wysokiej jakości skanami 3D z animacją ruchu. Każda z 6 nowych postaci posiada pięć wariantów ubioru.
Ponadto pojawiły się 82 nowe postacie, które są również wysokiej jakości fotoskanami 3D.
Wszystkie postacie pochodzą z firmy AXYZ Design, która od lat specjalizuje się w dostarczaniu modeli 3D ludzi na potrzeby wizualizacji architektonicznych.
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
+Synchronizacja z programem Rhino jednym kliknięciem
Nowa wtyczka Rhino Direct Link
Dodaliśmy Rhino do pakietów obsługiwanych przez funkcję Direct Link w Twinmotion. Pozwala ona na synchronizację sceny Rhino i Grasshoppera w Twinmotion za pomocą jednego kliknięcia. Organizacja i hierarchia projektu zostają zachowane, podczas gdy materiały natywne są automatycznie zastępowane przez materiały PBR Twinmotion.
+Rozszerzony zestaw narzędzi do prezentacji i przeglądu projektów
Prezenter Twinmotion
Twinmotion Presenter umożliwia udostępnienie indywidualnego projektu w samodzielnej przeglądarce jako lekkiego, skompresowanego pliku. W prosty sposób można utworzyć prezentację z wieloma widokami i nagranymi ścieżkami. Widoki mogą być ustawione jako swobodne, prowadzone lub zablokowane, co pozwala wybrać, czy widzowie mogą dowolnie zwiedzać projekt, oglądać go tylko z wybranych wcześniej pozycji, czy też odtwarzać wyrenderowaną, gotową animację.
Narzędzie do notatek
Możesz teraz dodawać adnotacje do elementów w swojej scenie za pomocą nowego narzędzia Note. Jest to przydatne do przekazywania uwag lub umieszczania informacji handlowych, takich jak nazwy marek i ceny różnych elementów. Adnotacje mogą być eksportowane do formatu BCF (standard IFC) a następnie ładowane do programów ARCHICAD, Revit lub wielu innych pakietów BIM.
+Nowe opcje materiałów i tekstur
Wideo jako materiał
Teraz możliwe jest importowanie wideo zakodowanego w H264 jako materiału, łącznie z użyciem ich kanałów alfa. Dzięki temu można na przykład ustawić włączony telewizor lub inne animowane elementy, takie jak migoczący ogień. Wideo zostanie zsynchronizowane, jeśli projekt zostanie następnie wyrenderowany jako wideo.
Materiał mrożonego szkła
Dodaliśmy nowy materiał Frosted Glass, ułatwiający symulację przezroczystej szyby, która rozprasza światło, np. w przypadku okna zapewniającego prywatność.
Materiał emitujący światło
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Ulepszony został materiał emitujący światło wykorzystuje globalne oświetlenie powierzchniowe, rozwiązanie idealne dla neonów, monitorów lub innych świecących obiektów.
Materiał X-Ray
(Kliknij w zdjęcie aby powiększyć)
Nowa opcja X-Ray dla materiałów Twinmotion pozwala zobaczyć fragmenty sceny zasłonięte przez inne obiekty. Tryb ten można łatwo włączać i wyłączać. Przykładowo, za pomocą tej funkcji można wizualizować położenie modelu instalacji MEP w elementach budynku, stropach czy ścianach, chwilowo zamieniając ich materiały na przezroczyste.
GRAPHISOFT, we współpracy z firmą Epic Games, udostępnia użytkownikom programu ARCHICAD narzędzie nowej generacji do renderowania w czasie rzeczywistym.
Dzięki Twinmotion uzyskasz możliwość:
Do 30 kwietnia 2020 r. wszyscy posiadacze wieczystej wersji programu ARCHICAD 23 mogą pobrać bezpłatną, komercyjną wersję programu Twinmotion 2020.
Instrukcja pobrania bezpłatnej wersji Twinmotion >
Do 31 września 2021 r. wszyscy aktywni członkowie ARCHICLUBu mają możliwość pobrania darmowej, aktualnej wersji komercyjnej programu Twinmotion.
Windows
Minimalne wymagania:
System operacyjny: Windows 64-bitowy 7, 8, 10
Procesor (CPU): czterordzeniowy Intel lub AMD, 2.5 GHz lub szybszy
Karta graficzna (GPU): karty graficzne kompatybilne z DirectX11 lub DirectX12 (AMD, Intel lub NVidia), 8GB pamięci VRAM
Pamięć RAM: 8GB
Zalecana konfiguracja:
System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
Procesor (CPU): czterordzeniowy Intel lub AMD, 4.5 GHz lub szybszy
Karta graficzna (GPU): Nvidia RTX 2070 lub wyższy model
Pamięć RAM: 32GB
MAC
Minimalne wymagania:
System operacyjny: macOS X 10.13.6 lub nowszy
Procesor (CPU): Intel Core i5, 2.5 GHz lub szybszy
Karta graficzna (GPU): 8 GB pamięci VRAM
Pamięć RAM: 8 GB
Zalecana konfiguracja:
System operacyjny: macOS X 10.13.6 lub nowszy
Procesor (CPU): procesor Intel Core i7, 3.2 GHz lub szybszy
Karta graficzna (GPU): karta graficzna z serii AMD Radeon Vega lub wyższy model
Pamięć RAM: 32 GB
* Upewnij się, że posiadasz zainstalowane najnowsze drajwery oraz zaktualizowany system operacyjny.